Our honour.

IMG_20180830_153355_775

Advertisements

Nlol.

IMG_20180830_142356_338*HI SEMUA, NASI LEMAK 99 HOUSE TELAH KEMBALI*

Stanby open order pagi,tengahari,petang,malam nie *Nasi Lemak 99 House* ..

*MAKANAN TRADISI SENTIASA DIHATI*

😋😋 *Inginkan penghantarn Nasi Lemak 99 House sampai ke depan pintu rumah anda*😋😋

➡🍳😋Nasi Lemak telur = RM 4.00 sahaja

➡🍙 Nasi Lemak Biasa = RM 3.00 sahaja

➡🍙🍗 Nasi Lemak Ayam Rempah RM 6.00sahaja

➡🍙Nasi Lemak Sosej goreng RM 5.00
sahaja.

*WAKTU DELIVERY = 10pagi – 3tghari*

🍙 *MASIH PANAS*
🍙 *MASIH FRESH*
🍙 *DIJAMIN BERSIH & HALAL*

***** *KAMI AKAN MULA BERTAPAK DI PARIT BAKAR JALAN TEMENGGONG AHMAD* *****

***penghantaran hanya disekitar muar sahaja***
*** *RM 2.00*** *DELIVERY CHARGE*

Kene pre oder dahulu dan boleh membuat tempahan untuk akn dtng…😇😇😋

*ODER 5 PACK KEATAS FREE DELIVERY*

😋😋 *MAKANAN TRADISI SENTIASA DIHATI*😋😋

wassap.my/01135579905/nasilemak

wassap.my/01135579905/nasilemak
wassap.my/01135579905/nasilemak
*Nasi Lemak 99 House*
*Delivery*

Solat ..

Kita Tetap Dihumban Ke Neraka Walaupun Tidak Pernah Meninggalkan Solat 5 Waktu.

TAPI KENAPA?😱
INI SEBABNYA👇

Sekadar renungan dan peringatan bersama…. 🙂

Para Malaikat menyeretnya melalui orang ramai, menuju ke arah api neraka yang menjulang2. Dia menjerit sekuat hati dan tertanya2 jika ada mana2 orang yang mampu membantunya.

Dia menjerit lagi sambil menyebutkan semua kebaikan yang telah dia lakukan; bagaimana dia sering membantu ibu bapanya. Bagaimana dia tidak pernah tinggal puasanya, tidak pernah tinggal solatnya, selalu bersedekah dan rajin membaca al-Quran.

Dia terus menjerit lagi, namun tiada seorangpun tampil membantunya. Para malaikat terus mengheret dia. Dan… mereka semakin hampir dengan kawah api neraka. Dia menoleh ke belakang dan ini rayuannya yg terakhir. Dia teringat…

Tidak! Rasulullah SAW pernah bersabda;

“Bagaimana bersih seseorang yang mandi di sungai lima kali sehari dari kotoran, begitu juga bersihnya orang yang melaksanakan solat lima kali seharian daripada dosa2 mereka”

Dia menjerit lagi sekuat tenaga:

“Solat saya? Solat saya? Doa saya?”

Kedua-dua malaikat tidak berhenti, dan terus mengheretnya ke tepi jurang neraka. Bahang api neraka yang membahang terasa menyambar mukanya. Dia menoleh ke belakang sekali lagi, tetapi matanya telah kering dari sebarang harapan dan dia tidak mempunyai apa-apa lagi yang tinggal di dalam dirinya.

Salah satu malaikat menolak dia masuk ke kawah neraka Jahannam. Dia mendapati dirinya terawang di udara dan sedang jatuh ke dalam kawah api. Dia mandapati dirinya terus melayang dan akhirnya jatuh ke dalam kawah api neraka yg menjulang tinggi selama 70 tahun.

Setelah 70 tahun sengsara dibakar api, tiba2 terasa tangannya diraih oleh satu lengan. Dia ditarik kembali ke atas. Apabila dia mengangkat kepalanya, dia melihat seorang lelaki yang sangat tua dengan janggut putih yang panjang memegang tangannya.

Lelaki itu kelihatannya sangat daif. Sambil menyapu debu di tubuhnya dia bertanya lelaki tua itu:

“Siapakah anda?”

Orang tua itu menjawab: “Aku lah solat anda”

“Mengapa kamu begitu lewat bantu saya? Wahai solatku, saya telah terjunam ke dalam neraka selama 70 tahun! Kenapa setelah tubuh saya hangus dan hampir berkecai baru kamu datang selamatkan saya?? Kenapaaa…?.”

Orang tua itu tersenyum sambil menggelengkan kepalanya, dan berkata:

“Adakah awak lupa? Selama hidup di dunia dulu awak sentiasa laksanakan saya pada saat-saat akhir!!” “Setiap kali Maghrib awak beri tumpuan pada drama tv dulu..

“Zuhur awak lewat. Awak utamakan kerja dari saya. Asar dan Subuh selalu di hujung waktu. “Awak ingatkah itu semua??”

Jerkahan lelaki tua itu mengejutkannya dari tidur…Dia terjaga dan mengangkat kepalanya dari tidur. Seluruh tubuhnya basah oleh peluh ketakutan…

Ketika itu juga dia mendengar laungan azan dikumandangkan menandakan masuknya waktu Solat Subuh.Dia bangun dengan cepat dan mengambil wudhu. Dia berjanji tidak akan melengahkan solat lagi. Dia sedar kesalahannya kini. Dia telah mendapat petunjuk yang maha benar.

Kongsikan kisah ini kepada keluarga dan kawan2 anda. Mungkin anda boleh membantu mereka agar tidak melengah2kan solat lagi….

SELAMAT BERAMAL

Kongsi ilmu.

Sy nak kongsi ilmu pd sahabat.. tentang istigfar ni.. Arwah Tokguru Baba Aziz dr Kelantan semasa masih hidup..

Dia kalau dtg Kemaman..sy dn suami selalu jumpa dia.. Dia selalu ckp pd sy dn suami..

Kita kena bnykkn istigfar… Hari2 istigfar jgn tinggal…..Tp arwah Baba bgithu sy.. Hanya sebut Astagfirullahal’azim.. Tu je sebutannya.. Arwah suruh baca Hari2 sebnyk 300 kali.. Jgn tinggal….. Lepas je kita istigfar kita angkat tangan berdoa pd Allah mohon keampunan dulu.. Lepas tu barulah kita mohon hajat kita.. In shaa Allah..

Allah akan tlg kita dlm segala masaalah..dari kesempitan rezeki..dan segala masaalah kita yg x blh Kita selesaikn.. Allah akn selesaikn..

Ada seorang hamba Allah di Kemaman.. Ank dia hisap dadah.. Ayah dia dh puas berubat.. Mcm2,tp anak dia tetap hisap dadah.. Sehinggalh dia jumpa arwah Baba Aziz.. Baba hnya bgithu dia.. Kamu kena baca istigfar sebanyk 300 kali smpai 41hari..jgn tinggalkn biar cukup 41 hari…….. kalau tertinggal.. Kena ulang semula smpai 41 kali..

Suami isteri kena baca.. Berkat dgn keyakinan tu.. Mak ayah dia baca istigfar.. Alhmdulillah.. Ank dia mnjadi pulih.. Sembuh dari mnghisap dadah..

Tokguru kata,
Kadang2 kita x sedar masa zaman muda kita.. Kita Ada buat slh..kita x minta keampuanan pd Allah.. Tu Allah beri pd ank2 kita atau anak cucu kita… Dugaan tu.. Atau sebaliknya..

Sy teringat pesannya.. Kalau ada masalaah apa2..istigfar hari2 sebanyak 300 ratus kali.. Inshaa Allah.. Allah akn permudahkn segala masaalh kita.. Bacaannya pendek je.. 👇 Astagfirullahal’azim tu je sebutannya.. amalkn setiap hari.. In shaa Allah segala masaalh besar atau kecil.. Allah akn tlg..

Tokguru kata..ibarat kita nk sesuatu pd Allah.. Tp kita x minta ampun dosa2 kita dgn Allah.. Mcm mana Allah nk kabulkn doa kita..sbb kita dinodai dgn dosa2..x kira dosa kecil atau besar..

Kalau kita x minta ampun drinya.. Mana boleh minta terus tanpa kita memohon keampunan pd Allah.. Sy harap perkongsian sy ni dpt diamalkn utk kebaikkan pd diri kita..Bukan utk org lain.. tpi kalau kita buat …kita yg dpt Bukan org lain Wasallam..
*Copy&paste*